رویداد | فعالان فناور به نیازهای صنایع نفت و گاز پاسخ می‌دهند

رویداد | فعالان فناور به نیازهای صنایع نفت و گاز پاسخ می‌دهند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78646
رویداد ارائه نیازهای فناورانه ساخت و تولید این بار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود تا دانش‌بنیان‌ها تاب‌آوری این صنایع را ارتقا دهند.

مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دومین رویداد ارائه نیازهای فناورانه ساخت و تولید از سلسله رویدادهای ارتقای تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره های ارزش را با محوریت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی 25 آبان ماه سال جاری برگزار می‌کند.

یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رسوخ نوآوری و توسعه فناوری در صنایع و آسان شدن رفع نیازهای نیازهای فناورانه صنایع، با استفاده از فناوری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

 

رفع نیازهای فناورانه صنایع نفتی

بر همین اساس، دومین رویداد ساخت و تولید با محوریت ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، با هدف استفاده از الگوی نوآوری باز؛ برقراری ارتباط موثر بین فناوران، شرکت های دانش‏بنیان، صنایع بهره‌برداری نفت و گاز، واحدهای پالایشگاهی و شرکت های پتروشیمی برگزار می‌گردد.

صنایع هدف این رویداد شامل صنایع بهره برداری نفت و گاز، صنایع پالایشگاهی نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع نیروگاهی و صنایع فولاد می‌باشند.

این رویداد با محورهای، تجهیزات ثابت مانند مبدل‌های حرارتی، برج‌ها، خشک‌کن‌ها، کوره‌ها، تانک‌های ذخیره سازی و سایر تجهیزات این حوزه برگزار می‌شود. همچنین تجهیزات دوار مانند کمپرسورها، پمپ ها و توربین‌ها  جزو اولویت‌های فناورانه این رویداد قرار دارد.

علاوه بر تجهیزات یادشده، شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی خود را در سامانه‌های کنترلی از جمله لوله‌گذاری، شیرآلات، تجهیزات جانبی، مدیریت و هوشمندسازی فرآیندها و خدمات تعمیر، نگهداری و بازرسی فنی ارائه می‌کنند.

نخستین نشست از سلسله رویدادهای تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره ارزش در حوزه ساخت و تولید با رویکرد ساخت افزایشی، 15 شهریور و با حضور بیش از 300 شرکت دانش بنیان، 15صنعت و سازمان بزرگ با هدف پاسخ گفتن به نیازها و چالش های فناورانه صنعتی در قالب الگوی نوآوری باز به صورت آنلاین برگزار شد.

برگزاری دوره نخست این رویداد، در نهایت زمینه را برای ارائه 36 نیاز فناورانه صنایع در زمینه‌های مختلف و ارسال بیش از 20 طرح توسط شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرد. با معرفی این طرح‌ها به صنایع، بیش از 40 شرکت فناور برای  همکاری ابراز تمایل کردند.

 

علاقمندان برای حضور در دومین رویداد ارائه نیازهای فناورانه ساخت و تولید می‌توانند به وب‌سایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوران به نیازهای صنایع در حوزه ساخت افزایشی پاسخ می‌دهند
فناوران به نیازهای صنایع در حوزه ساخت افزایشی پاسخ می‌دهند
00/06/07 - 09:12
پیشرفت در صنعت کشاورزی؛ صاحبان صنایع چالش‌ها را در میان می‌گذارند و دانش‌بنیان‌ها نیازهای این حوزه را پاسخ می‌دهند
پیشرفت در صنعت کشاورزی؛ صاحبان صنایع چالش‌ها را در میان می‌گذارند و دانش‌بنیان‌ها نیازهای این حوزه را پاسخ می‌دهند
00/02/26 - 13:08
فناوران در رویدادی به نیاز صنعت رنگ پاسخ می‌دهند
فناوران در رویدادی به نیاز صنعت رنگ پاسخ می‌دهند
99/09/18 - 11:24
بیشتر بخوانیم